Verzenden & retourneren


Verzending van uw bestelling

Nadat uw uw bestelling heeft geplaatst op de website en wij bericht hebben ontvangen van betaling of akkoord op achterafbetaling, gaan wij aan de slag met het klaarzetten van uw bestelling. 10topwijnen.nl neemt hierbij de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht om de bestelling naar volledige tevredenheid te laten verlopen.

10topwijnen.nl maakt voor de verpakking en verzending gebruik van speciaal ontworpen wijndozen van Vinologix. Deze bieden extra bescherming aan uw bestelling.
DPD Pakketservice verzorgt het transport van deze Vinologix dozen en derhalve van uw bestelling.

De afhandeling en daadwerkelijke levering van uw bestelling duurt, onder normale omstandigheden, in totaal 1 tot 3 werkdagen, mede afhankelijk van het tijdstip van uw bestelling en natuurlijk aanwezigheid op het moment van levering. DPD levert van maandag tot en met zaterdag, tussen 9.00 uur en 17.30 uur.
Mocht u voorkeur hebben voor de dag van levering, stuurt u dan een mail naar service@10topwijnen.nl, dan houden wij rekening met uw wens bij het doorgeven van de bestelling aan de transporteur. 

Indien u niet aanwezig bent op het moment dat DPD bij u aan de deur staat met uw bestelling, zal getracht worden uw bestelling bij de buren af te geven. Als de aflevering niet slaagt, zal DPD de volgende dag opnieuw een bezorgpoging ondernemen. Mocht het ook dan niet gelukt zijn om de bestelling af te leveren, dan wordt er een briefje in de bus gedaan met het verzoek contact op te nemen met DPD om te bespreken hoe een derde bezorgpoging succesvol gemaakt kan worden. 

DPD vraagt bij levering om een handtekening ter bevestiging van ontvangst. Dit vraagt zij aan een meerderjarige en dat vormt daarmee een extra controle voor de regel dat aan minderjarigen geen alcohol verkocht wordt.

Wij raden ieder aan om vóór tekening voor onvangst het pakket goed te controleren en bij eventuele schade hetzij het pakket te weigeren, hetzij de schade duidelijk aan te laten tekenen bij de handtekening voor ontvangst.

Voor de verzending vraagt 10topwijnen.nl een bijdrage van € 5,95. Dit bedrag is standaard en geldt voor elke hoeveelheid flessen die u bestelt.

10topwijnen.nl verzendt ook naar adressen in België en Luxemburg. Daarvoor wordt echter een toeslag van € 3,50 gerekend, waardoor de totale verzendkosten voor deze landen uitkomen op € 9,45.
 

Retourneren van uw bestelling

Mocht u niet tevreden zijn over uw aankoop, dan vinden wij dat allereerst heel erg spijtig natuurlijk. Graag komen we dan in contact om een bevredigende oplossing te zoeken. 

14 dagen herroepingsrecht

Conform artikel 6 t/m 10 van onze algemene voorwaarden en volgens de Nederlandse regelgeving, heeft u het recht om uw bestelling zonder opgaaf van reden en gedurende 14 dagen te ontbinden. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product en tijdens deze termijn dient u, indien u gebruik wilt maken van dit recht, zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking.

Indien u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht, kunt u het product met alle gerelateerde toebehoren en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele staat en verpakking aan ons retourneren. De kosten van het retour zenden zijn voor uw eigen rekening. Verder zullen er geen kosten in rekening gebracht worden.

Indien u gebruik wilt maken van uw herroepingsrecht kunt u het modelformulier voor herroeping invullen en retourneren naar service@10topwijnen.nl.


Niet tevreden?

Buiten dit herroepingsrecht, welke geldt voor een bestelling in zijn geheel en voor een periode gedurende 14 dagen na ontvangst, kan het natuurlijk zo zijn dat een wijn niet helemaal naar uw wens is. Dat is jammer, maar smaken verschillen en daar kunnen we dus best in komen. We vernemen dit graag van u en komen graag in contact om tot een bevredigende oplossing te komen. U kunt hiervoor het contactformulier gebruiken of een mail sturen naar service@10topwijnen.nl.

 

Foutieve levering of schade?

Mocht er een fles wijn zijn beschadigd of niet voldoen aan de kwaliteitseisen die aan het desbetreffende product gesteld mag worden of heeft u per abuis een onjuiste levering ontvangen dan verzoeken wij u direct contact op te nemen met ons via service@10topwijnen.nl. In overleg zullen we altijd proberen om tot een bevredigende oplossing te komen.

Stuurt u bij schade altijd foto's mee van de schade.

Bericht over de wens om te retourneren kunt u ook via de website versturen via uw account. Als u inlogt kunt u al uw eerdere bestellingen zien. U kunt bij de bestelling waarvan u iets wil retourneren een retourbericht aanmaken. Dit bericht is dan meteen gekoppeld aan uw bestelling en zo kunnen we u sneller van dienst zijn.